Pages

Thursday, April 1, 2010

Cake and Cuppies for Bites 1

Salam suma,

Pada minggu lepas saya menerima tempahan dari Ms Wing pemilik Bites, Cafe n Bistro Lagenda Height.. Beliau minta saya buatkan Monte Carlo Cheese Cake dan 20 Cuppies. Sambil menyiapkan order adik Aina saya juga menyiapkan order Ms Wing ini..Kali ni ada kelainan sikit sebab beliau mintak saya potong2 kek tersebut pada 10 bahagian..wadusss kalut jugak la kan. sebab tak penah buat!..ada la sikit2 kesilapan masa memotong tuh..maklum lar saya bukanlah chef hotel atau bakery yang dah bertahun2 buat kerja ni..suma teknik ni saya kena try n error dan tanya kawan2 yg lebih berpengalaman!. Anyway, deko pertama ni saya blom puas hati sebab tak nampak 'bangkit' pada kombinasi warna..dan terlalu simple..


SEBELUM


Terpaksa la saya start keta p beli sesuatu sebagai penyelamat!..


SELEPAS



Menurut information dari salah sorang pensyarah di Kolej Komuniti, red cherry ni umat islam tak boleh makan sebab direndam dengan arak. wallahuallam...kalau sesapa ada detail info sila share dgn saya ya!

Order kedua cupcakes...tapi kan..tapi kan...saya lupa snap gambo tu huhuhuhu...check lam kamera tadi baru tau takde amik gambo tu ...masa nak deliver cakes ni deco choc atas cuppies lak buat hal sebab kena cahaya matahari, 'terpeleot' (ni bahasa kedah k, bukan english so takyah carik lam dictionary hehehe)...ish..ishh..sorry la Ms Wing, next time i pegi malam sket, sejukkk..n bawak my driver..
thanks for order n hope there will be next time!





*yaty*