Pages

Saturday, October 24, 2009

Birthday cake for Hasni Farlina







Theme : Garden and flowers
Size : 8" (1.6kg)
Choc. sponge cake with buttercream and fondant

Kek ini ditempah oleh pelanggan tetap saya Nida untuk besday anaknya. Nida mahukan tema garden seperti cupcakes yang pernah saya buat sebelum ini. Pada mulanya saya cadangkan warna pink agar nampak kelainan dan sesuai untuk anak gadis tapi disebalik itu saya sebenarnya sudah bosan dengan design dan warna yang sama dan ingin mencuba sesuatu yang baru.

Walau bagaimanapun saya tahu beliau inginkan kaler yang sama seperti cupcakes sebelumnya. Saya akur dengan kehendak beliau dan cuba memberi kelainan. Ini merupakan kek pertama saya menggunakan tema garden (sebelom ni cuma cupcakes). Saya amat berpuas hati dengan hasil kek ini dan betul2 enjoy membuatnya. I loveeeee cartoons...

Saya amat berharap Nida juga berpuashati dengan kek ini (deliver esok..) Kepada Hasni Farlina, Hepi Besday!..yang ke 7 tahun..





*Yaty*