Pages

Tuesday, October 20, 2009

Cheese Cake again!


Theme : Blueberry Cheese Cake
Size : 9" (topping blueberry filling and deco with whipping cream)

Order datang dari sahabat yang dah lama terputus hubungan. Selalunya saya tak pernah ambil order cheese cake yang perlu dibuat dalam masa satu hari tapi disebabkan kawan saya ini pertama kali order dan untuk birthday hubby dia pulak so saya cuba buat yang terbaik.

Kawan saya mintak blueberry cheese cake dengan kata2 yang diberikan. Oleh kerana dia ni agak gila2 (sori ye wanne..) so saya buatkan perkataan yang gila2 jugak!..Kek start dibakar pada tengahhari sebab saya perlu mencari bahan2 yang sudah kehabisan stok. Sementara menunggu kek sejuk, jam sudah menunjukkan hampir pukul 6 ptg (janji kul 6 ambil). Terpaksalah saya mendeco jugak atas kek tersebut walaupon belum ready lagik.

Part yang paling memeningkan bila nak keluarkan kek dari bottom pan!?huh..macam mana nih?..kek masih lembut!..langkah terakhir saya ialah membenarkan kawan saya membawa pulang kek bersama bottom pan saya..hahahahahaa...Tapi itu tidak berlaku sebab kawan saya sampai rumah agak lewat dah kek ready untuk ditransfer ke plate kotak..fuhhh nasib baaaikkkk...

Thanks to wanne (my classmate) yang baru jumpa walaupon dah lama dok di SP!..dan juga Selamat Hari Jadi to your hubby..






*Yaty*