Pages

Monday, December 21, 2009

Choc Moist Cake double action...

Size : 9" (1.3kg)
Theme : Birthday

Tempahan dari kawan jiranku (lupa nama lagik!), setelah beberapa kali bersms dan talipon menalipon hehehe..akhirnya confirm Kek Choc. Moist dan topping choc. ganache dan choc sagat2 (tingat ais sagat (bahasa ulu kedah) a.k.a ABC di Selatan a.k.a Ais Kacang di Utara)
Segala topping atas tu saya buatkan dari choc. termasuk plate nama dan star..(mau nya tak nama double action!..hehehe)

Kek ni sebenarnya saya buat 2 kali, yang pertama terlajak koko powder..bila hubby makan bahagian ataih dari lebihan yang dipotong sebelum deco dia kata rasa sedikit pahit macam American choc cake tapi sambil tu laju ja dia telan..hmm konpius saya, biag betoi dia nih!...

dek rasa tak pueh ati terpaksa la saya memutar 2nd adunan around 11pm. Maka selamat la kek pertama tuh dalam perut my hubby

..kebetulan pulak tengah dok memesin dapat call dari Makcik bagitau pak sedara saya meninggal dunia di Kuala Ketil..mau tak mau kena la jugak habiskan adunan kedua tu sampai pukul 3 pagi selesai mendeco..dah jadi rezeki mama saya la pulak kek tu pada keesokkan harinya.

Kepada semua ahli keluarga PakNjang saya meminta agar semuanya tabah menghadapi dugaan..semoga rohnya dicucuri rahmat ..amin..


Kepada Aishah, selamat hari jadi yang ke 6..






*yaty*