Pages

Saturday, October 16, 2010

Happy Birthday Tiara/Yaya





Salam....
Korang masih ingat tak pada Makcik Lela yang memberi ilham kek bunga purple baru2 ni??..hah ni tempahan dari beliaulah..untuk puteri bongsu kesayangannya, sepupu saya..makcik saya ni idea dia memang marbelesss..tp saya terpaksa ubah2 sebab utk sesuaikan dgn jenis cream. Kalau ikotkan idea asal, makcik mahukan kek 4 segi, steam buttercream..tinggi ala inggeris..warna hitam..bunga fondant yg minimum di bucu dan tulisan happy birthday Tiara di tengah2 atas kek..dan juga beads dikeliling kaki kek.hmm mencabarkan..

Mcm mana nak buat steam buttercream yang tajam bucu? dah la kek setinggi 5"..saya ni taklah sepandai sifu Linda..so taknak amik risiko, saya bulatkan bucu2 kek...warna pon susah jugak nak dapat hitam pekat...last2 ni la hasilnyaa...kaki kek terpaksa ditambah hiasan sbb kek terlalu tinggi bila nak transfer, coating dekat kaki kek retak huhuhu...mcm2 laaa...memang mencabar kesabaran saya...







Walau cmna pon thanks to my Makcik!!..Happy Birthday to Princess Yaya.....semoga panjang umor dan dimurahkan rezeki sepanjang hidup....
Feedback Yaya...kek lawa dan sedap sangat!...alhamdullilahhh...luv u muah..muahh...