Pages

Monday, March 7, 2011

Coklat dan Kek

As salam...

Makin lama makin malas plak nak update blog..takdak idea la nak citer...lain la org yg baru berjinak2 dgn blog..ciwi tahap gaban hahahaha...(yes, aku perli hg! hahahah)

Malam ni skali harung nak update suma pics2 yg tertunda...hmmm gambar pon dah diletakkan watermark..ceh cam hebat sangat!...hahaha tapi tak selesa la kalau org amik gambar saya utk promo produk mereka..kecuali dah mintak izin...yg lepas2 tu biarkanlah..tapi saya tak halalkan sebarang pics disini diterbitkan semula oleh pihak lain...walaupon tak secantik mana gambar2 saya tapi ini suma tetap hak saya! saya yg penat2 buat tau...menci lahh...paham2 lah kalau saya kata tak halalkan tu..pandai2 la korang bertobat ye....

Stop bebelanku ini...meh layan gambo terbaru...

Tempahan Rafi utk hantaran perkahwinan sahabatnya....thanks dik sebab selalu order dgn kak t..

Tempahan kek coklat moist dgn topping ganache dan waffers ni saya siapkan dikala kekalutan persiapan utk Mini Ekspo Usahanita Sg Petani...tempahan dari Elliez de Heart (antara sifu dunia baking di KL). Mula tu macam tak mau terima..pehtu kesian plak..lagipon Elliez nak buat jamuan tahlil utk arwah ibunya di sebuah sekolah anak2 yatim...akhirnya kol Elliez balik tanda setuju...alhamdullilah sempat siapkan utk jamuan tersebut.....

Yang atas ni pulak tempahan PLKN Kem Syruz Kulim (Pn Shidah Ahmad)...lama dah tak ode tup2 taim kalut ni depa nak wat tempahan plak..tapi alhamdullilah sempat siap jugak walaupon 2 malam tidur pukul 3 pagi huhuhu...masa buat kek2 ni saya dah start berniaga ni ekspo...pihak kem mintak kek yg tak tinggi tapi besag..2kg setiap satu dan warna celoreng baju PLKN...erkkk! mcm mana ni??? hasil ilham makcik Norlelaku..akhirnya taraaaaa....celoreng PLKN!..cuma satu ja tak puas ati..sepatutnya dilepa piping jelly atas kek baru lagi ummpph...anyway ..thanks tu sahabat2 di PLKN yg sentiasa sokong biz kecikku..pehtu tolong bantu jual kek di hari terbuka PLKN...next time aku nak gi jual sendiri laaa....tungggggguuuuuuuuuuuuuuu...


KRAZYCAKES @ Village Mall Sg Petani...25 ~ 27hb March 2011

Ni la kedai kecik aku dan kawanku..kami share utk bukak gerai ni sempena Mini Ekspo Usahanita Sg Petani...macam2 pengalaman yg saya timba sepanjang menjayakan projek kami ni..agak2 ada la seperigi yg ditimba heheheh...last2 minit pulak ada yg tarik diri huhuhu..asal bertiga dah tinggal berdua...best la walaupon letih tapi seronok terkejar ke sana ke sini...bukan senang nak senang...pengajaran: kejujuran aset utama dalam perkongsian....hmmmm you win some but you loose some at the end....

Kepada kastema2 Krazycakes yg berkunjung aritu saya ucapkan bebanyak tima kasih..sokongan anda amat2 saya hargai..tak sangka ramai jugak kastema saya...i luv u alls muah..muahh.. insyallah kita jumpa kat Central square plak lepas ni...

Pssttt nak tau produk apa yg paling laris masa jualan aritu???..of coz laa TIRAMISU!...

TQ suma..........


#