Pages

Tuesday, June 29, 2010

Pertunangan dan Hari Jadi..

Salam,

Pada minggu lepas saya dapat tempahan kek dari seorang sahabat yg pernah berurusan semasa zaman kerja2 dulu. Katanya kek untuk menyambut hari jadi anaknya..so siap2 lah saya kek pada sebelah malamnya untuk dideco keesokkan hari. Tiba2 jam 3 pagi camtu saya dapat sms dari seorang kastema yang nakkan kek choc promosi (di mudah.my)..bunyinya macam urgent sangat sebab tetiba nak kena bertunang!..fuhhh biag betoi budak nih kan??!...ignore ja lah tidog balik!..
esok tu saya terangkan prosedure melalui sms tapi tak harap sangat, ingatkan budak2 main tipon..sbb sms tak berjawab..tup2 kul 9 lebih dapat call...rupanya betoilah!..mmg dia nak kek...choc moist plak tuh..nak amik kul 12thari!...eiiiiii...buleh ka? 2 bijik kek nak masak pon makan masa 2 jam..nak deco lagik!!..kemudian, barulah saya teringat iklan saya dalam mudah.my lupa nak letak syarat2..alamak! takleh salahkan budak ni jugak...dah la kalut nak bertunangkan...think..think...oh kek bertunang kan?..apa kata saya decokan kek birthday tu jadi kek bertunang??hmm lepas bagi cadangan..setujulah kastema nihhh...siap bagitau dia ni Insp polis A/setar tuh..takut saya tak percaya sebab tak sempat nak masukkan deposit..kek siap jam 1.30thari...



Choc sponge cake with strawberries cream filling
Size 8"







Kek simple jerr, sebab kastema dah siapkan kotak kek yang dihias sendiri..Thanks ya Insp Nurul Aida....Selamat Bertunang...kalau ada jodoh kita boleh la order lagi...

Selepas saya siapkan kek bertunang untuk aida..terpaksa la bakar sebijik lagi untuk Halijah dari Hamagawa...balik antar kek terus deco. Halijah request design macam saya buat sebelom ni..mesti ada ladybirds dan bunga..serta ulat...tapi ulat tak dapat buat sebab cuaca tak mengizinkan..


Choc sponge cake with blueberries filling
Size : 8"




Happy Birthday Adli...yang ke 8 tahun...semga menjadi anak yang baik kepada kedua ibubapa...


Thanks







*yaty*